Przykona.10.09. 2018r.
Nr zapytania GOPS 6.2018
Zapytanie ofertowe
W
związku z realizacją projektu pt.: „Poprawa dostępu oraz rozszerzenie usług
opiekuńczych i asystenckich oraz usług wsparcia rodziny i systemu pieczy
zastępczej w Powiecie Tureckim" współfinansowanego ze środków Europejskiego
Funduszu Społecznego w ramach Działania
7.2 Usługi społeczne i zdrowotne Poddziałanie 7.2.1 Usługi społeczne- projekty
pozakonkursowe realizowane przez jednostki samorządu terytorialnego
i ich jednostki organizacyjne w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu
Operacyjnego na lata 2014-2020, Gminny
Ośrodek Pomocy Społecznej w Przykonie zaprasza do złożenia oferty dotyczącej
świadczenia usług opiekuńczych, zgodnie z przedstawioną poniżej specyfikacją.
1. Zamawiający:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
62-731 Przykona
tel. 63 279-10 34
e-mail:gops@przykona.pl
2. Osoba uprawniona do kontaktów:
Osoba uprawniona do kontaktu ze strony Zamawiającego w kwestiach merytorycznych i proceduralnych :Elżbieta Rogowska tel. 63 279-10-34 e-mail gops@przykona.pl
3. Tryb udzielenia zamówienia:
Postępowanie
o udzielenie zamówienia prowadzone jest zgodnie z zasadą konkurencyjności
określoną w Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków
w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu
Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020. Do niniejszego postępowania nie stosuje się
ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2015
r., poz. 2164, ze zm.) - na podstawie art. 4 pkt 8 ww. ustawy.
Zamówienie stanowiące przedmiot niniejszego zapytania jest współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
Opis przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
CPV: 85312000-9 usługi opieki społecznej
5. Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania uczestników projektu, w wymiarze łącznie 882 h w okresie od 1.10.2018r do 31.03.2019r. W trakcie realizacji zostanie zatrudniona jedna opiekunka.
W trakcie realizacji projektu łącznie zostanie zatrudnionych 2 opiekunów a uslugami zostaną objęte 4 osoby.
Dodatkowe informacje:
1) Zakres wykonywanych zadań obejmuje:
świadczenie usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania uczestników projektu "Poprawa dostępu oraz rozszerzenie usług opiekuńczych i asystenckich oraz usług wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej w Powiecie Tureckim" obejmować w szczególności będzie: świadczenie usług pielęgnacyjnych, higieniczno-sanitarnych, treningowych w zakresie uczenia się i rozwijania umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia. Usługi będą miały charakter wspierający opiekunów faktycznych w opiece nad osobami niesamodzielnymi.
2) Wykonawca będzie zobowiązany do:
a) przygotowania i prowadzenia dokumentacji potwierdzającej wykonanie usługi
b) rzetelnego i terminowego wykonania usługi
c) zachowania pełnej tajemnicy zawodowej w trakcie oraz po zakończeniu usługi
d) nie przyjmowania od osób od osób objętych pomocą żadnych korzyści majątkowych i osobistych
e) zachowania profesjonalnego dystansu w relacjach z uczestnikami projektu
f) przestrzegania w ramach umowy ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r o ochronie danych osobowych (Dz. U z 2016r. poz. 922)
g) na żądanie Zamawiającego udzielenie wszelkich niezbędnych wyjaśnień dotyczących realizacji przedmiotu zamówienia
h) prowadzenie dokumentacji określonej przez Zamawiającego niezbędnej do prawidłowej realizacji projektu oraz jej udostępniania w celu weryfikacji realizowanej usługi.
i) Współpracy z innymi osobami biorącymi udział w projekcie
j) Sporządzenie co miesiąc protokołu wskazującego prawidłowe wykonanie zadań, liczbę oraz ewidencje godzin w danym miesiącu kalendarzowym poświęconych na wykonanie zadań w projekcie.
6. Wymagania konieczne w stosunku do wykonawcy:
a) nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
b) Znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
7. Wymagania wobec osoby świadczącej usługi opiekuńcze:
a) doświadczenie w zakresie świadczenia usług opiekuńczych,
b) łączne zaangażowanie zawodowe osoby świadczącej usługi opiekuńcze w realizację wszystkich projektów finansowanych z innych źródeł, w tym środków własnych beneficjenta i innych podmiotów, nie może przekroczyć 276 godzin miesięcznie.
c) Stan zdrowia pozwalający na wykonanie zamówienia.
8. Warunki finansowego rozliczenia realizacji przedmiotu zamówienia:
a) Płatność nastąpi w okresach miesięcznych, po wykonaniu usługi i złożeniu dokumentów rozliczeniowych( protokół) przez zleceniobiorcę
b) wysokość wynagrodzenia ustalana będzie według następującego wzoru: liczba godzin świadczonej w danym miesiącu usługi x cena za 1 godzinę usługi przedstawioną w ofercie.
c) Wynagrodzenie, o którym mowa wypłacane będzie zgodnie z ustaleniami, jednak po uprzednim otrzymaniu przez Zamawiającego środków finansowych z Instytucji Zarządzającej. Zamawiający zastrzega sobie możliwość późniejszego przekazania wynagrodzenia, o którym mowa w przypadku nie otrzymania środków finansowych z Instytucji Zarządzającej.
9. Termin i miejsce realizacji zamówienia:
Termin:
Od 1.10.2018r. do 31.03.2019r.
Usługi opiekuńcze świadczone będą w terminach szczegółowo ustalonych z uczestnikami projektu z zastrzeżeniem, iż termin rozpoczęcia może ulec zmianie z przyczyn formalno-prawnych związanych z prowadzeniem niniejszego postępowania.
Miejsce:
teren Gminy Przykona
10. Warunki składania ofert oraz wymagania dotyczące sporządzenia oferty:
1) Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
2) Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
3)
Oferta musi się składać z
wypełnionego i podpisanego druku formularza ofertowego (załącznik nr 1 do
niniejszego zapytania ofertowego) wraz
z wymaganymi, niżej wymienionymi załącznikami:
a) Curriculum Vitae (CV),
b) oświadczenie stanowiące załącznik do formularza ofertowego,
c) fakultatywnie: referencje, listy intencyjne.
d) pełnomocnictwo do złożenia oferty w niniejszym postępowaniu, jeśli wykonawca posługuje się w celu złożenia oferty pełnomocnikiem (jeśli wymagane).
4) Oferta cenowa musi być podana w złotych polskich i zawierać wszelkie koszty oraz publiczno-prawne obciążenia wynikające z zawartej umowy (w tym obciążające Zamawiającego jako płatnika).
5) Ofertę należy wysłać pocztą tradycyjną, kurierem lub złożyć osobiście w siedzibie Zamawiającego: 62-731 Przykona z dopiskiem na kopercie:
„Odpowiedź na zapytanie ofertowe nr GOPS 6.2018
nie otwierać do 21 września 2018r.
6) Oferta powinna być czytelna i sporządzona w języku polskim.
7) Termin składania ofert: najpóźniej do dnia 21 wzeseń 2018 r.
O terminie złożenia oferty decyduje data wpływu do Zamawiającego.
8) Oferty, które wpłyną po w/w terminie, nie będą rozpatrywane.
9)
Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za
zdarzenia wynikające
z niewłaściwego oznakowania koperty lub braku któregokolwiek z wymaganych
dokumentów/ informacji oraz za przesłanie /złożenie oferty w innym miejscu, niż
wskazanie w niniejszym zapytaniu.
11. Kryteria wyboru oferty:
Zamawiający dokona wyboru Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w niniejszym zapytaniu ofertowym i została oceniona jako najkorzystniejsza tj. uzyskała największą liczbę punktów w oparciu o podane poniżej kryteria wyboru:
1) Cena oferty - 80% (maksymalnie 80 punktów)
Liczba punktów= najniższa cena spośród złożonych ofert
....................................... * 80
cena badanej oferty
2) Doświadczenie w zakresie świadczenia usług opiekuńczych (maksymalnie 20 pkt)
- doświadczenie w zakresie usług opiekuńczych do 1 roku - 10 pkt
- doświadczenie w zakresie świadczenia usług opiekuńczych powyżej 1 roku- 20 pkt.
12. Informacje o wyborze Wykonawcy, terminie i miejscu podpisania umowy:
1) Otwarcie ofert nastąpi 24 września 2018r w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej o godzinie 9.00.
2) Po zakończeniu procedury wyboru Zamawiający prześle informację o wyniku postępowania do każdego oferenta oraz zamieści stosowną informację na stronie internetowej Zamawiającego www.przykona.pl
3) Informacja o wyborze Wykonawcy, miejscu i terminie podpisania umowy zostanie przekazana telefonicznie, e-mailowo lub pocztą tradycyjną do Wykonawcy, którego ofertę wybrano.
4) Zamawiający zastrzega sobie prawo swobodnego wyboru ofert,
negocjowania oferty, zmiany warunków lub zamknięcia naboru bez wyboru oferty
w szczególności w przypadku złożenia ofert przekraczających wysokość środków
zaplanowanych w budżecie projektu na realizację niniejszego zamówienia.
5) Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia
niniejszego postępowania bez podania uzasadnienia na każdym etapie, a także do pozostawienia postępowania bez wyboru
oferty w szczególności, gdy w odpowiedzi na zapytanie ofertowe wpłyną oferty
podlegające odrzuceniu, albo wszyscy Wykonawcy zostali wykluczeni
z postępowania lub nie spełnili warunków udziału w postępowaniu.
6) Otwarcie złożonych ofert nie ma charakteru publicznego.
7) Z oferentem, którego oferta zostanie wybrana, będzie podpisana umowa w miejscu i na warunkach określonych przez Zamawiającego.
8) Jeżeli Wykonawca,
którego oferta została wybrana, uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający może
wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert
z zastrzeżeniem nieprzekroczenia wysokości środków zaplanowanych w budżecie
projektu na realizację niniejszego zamówienia.
13. Informacje o wykluczeniu:
W postępowaniu nie mogą brać udziału osoby/podmioty, które
powiązane
są z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania osobowe lub
kapitałowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami
upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami
wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem
i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegające
w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;
- posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji;
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika;
-
pozostawaniu w związku małżeńskim, w
stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego
stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia
w linii bocznej lub stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
W związku z powyższym oferent jest zobowiązany do popisania oświadczenia ujętego w załączniku nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego. Osoby/ podmioty, które nie podpiszą ww. oświadczenia, nie będą brane pod uwagę.
14. Informacje dodatkowe, pozostałe istotne postanowienia umowy:
1) Niniejsze postępowanie prowadzone jest w języku polskim.
2) Zamawiający nie przewiduje procedury odwoławczej.
3)
W przypadku niewykonania umowy w terminie, wykonania jej wadliwie lub
w sposób nienależyty Zamawiający ma prawo do pomniejszenia wynagrodzenia lub
rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym.
4) W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania umowy Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 1% wynagrodzenia za usługi opiekuńcze w miejscu zamieszkania uczestników (6272 godzin) objęte umową za każdy przypadek niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. O każdym przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania umowy Zamawiający będzie informował Wykonawcę pisemnie wskazując w jakim zakresie umowa nie została wykonana lub została wykonana nienależycie.
Jeżeli kara umowna nie pokryje szkody Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania uzupełniającego na zasadach ogólnych.
5) W przypadku zaprzestania finansowania projektu umowa z Wykonawca zostanie rozwiązana bez jakiegokolwiek odszkodowania z tego tytułu.
Załączniki:
1) Załącznik nr 1 - Formularz ofertowy
2) Oświadczenie wykonawcy o braku powiązań z zamawiającym.
Kierownik
Elżbieta Rogowska
Załącznik nr 1 - Formularz ofertowy
Przykona .
FORMULARZ OFERTY
Oferta jest złożona przez:
Nazwa i adres Wykonawcy ....................................................................................
NIP ...............................................................................................................
Regon .........................................................................................................
Nr konta bankowego ............................................................................................
E-mail ............................................................................................................
W związku z zapytaniem
ofertowy na zadanie pn.: „Poprawa dostępu oraz rozszerzenie usług
opiekuńczych i asystenckich oraz usług wsparcia rodziny i systemu pieczy
zastępczej
w Powiecie Tureckim" współfinansowanego ze środków Europejskiego
Funduszu Społecznego w ramach Działania
7.2 Usługi społeczne i zdrowotne Poddziałanie 7.2.1 Usługi społeczne- projekty
pozakonkursowe realizowane przez jednostki samorządu terytorialnego
i ich jednostki organizacyjne w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu
Operacyjnego na lata 2014-2020 „ Oferuję wykonanie zamówienia:
a) cenę brutto za jedna godzinę dzień usługi opiekuńczej słownie : ......................................................................................
b) okres posiadanego doświadczenia w pracy z osobami niepełnosprawnymi, zależnymi i chorymi
Oświadczam, że:
a) akceptuję warunki oferty i nie wnoszę do nich uwag,
....................................... .......................................
(miejscowość, data) (podpis i pieczęć Wykonawcy
Załącznik nr 2 - Oświadczenie Wykonawcy
o braku powiązań z Zamawiającym
.........................., dnia
OŚWIADCZENIE WYKONAWCY
Ja, niżej podpisana/y
...................................................................................................................
Adres:
..................................................................................................................
Oświadczam, że:
brak jest jakichkolwiek powiązań osobowych i kapitałowych pomiędzy mną a Zamawiającym oraz, że brak jest jakichkolwiek okoliczności dających podstawy do wykluczenia z postępowania.
................................
Podpis Wykonawcy